Kunnskapskampanje2020

I november avholder ME-foreningen en kunnskapskampanje med tema barn og unge med ME, hvor også ME og skole blir dekket. Foreningen har forberedt flere webinarer med fagpersoner og ressurser fra pasientforeningen.

Sykepleier Elin Myklebust er tidligere ME-koordinator i Vestfold fylke og arbeider nå for Norges ME-forening med Verktøykassen – kurset vårt om tilrettelegging av undervisning for barn og unge med ME.

Psykologspesialist Ketil Jakobsen har lang erfaring med ME-syke ungdommer gjennom arbeidet ved BUP i Orkdal, har gjennomført et forskningsprosjekt om ME og skole og er i tillegg en stor faglig ressurs for kurset om tilrettelegging.

Elin Myklebust og Ketil Jakobsen byr på to webinarer i november som også vil være relevante for ansatte i skolen.

«Skole, kognitive utfordringer og tilrettelegging» – 10.11.2020 kl.14.00
Påmelding her

«Rettigheter i skolen for ME-syke barn» – 12.11.2020 kl.14.00
Påmelding her

Kunnskapskampanjen har en samleside hos ME-foreningens hjemmeside med mer informasjon om alle webinarene her

Velkommen til webinarer i november og tips gjerne videre til kolleger!